Te pregatesti de nunta sau un eveniment? Cu doar 89 lei ai set 10 CAMASI + Pantofi sport/casual CADOU + 1 cadou special + Cadou si o boxa bluetooth cu radio fm oferita cadou la achizitionarea a doua pachete. 89 lei pachetul!
Cămașa este un articol de îmbrăcăminte care acoperă partea superioară a corpului, este confecționată din pânză și se încheie cu nasturi sau capse și se îmbracă peste piele sau maiou.
Puteti mentiona marimea in campul adresa sau ii puteti transmite operatorului la confirmarea comenzii. Avem o gama variata de modele si culori. Modelele se trimit aleatoriu, in functie de stocul disponibil. Imagini cu titlu de prezentare, cu caracter informativ. Stoc limitat!
Cămășile pentru bărbați au nasturi pe dreapta și cele pentru femei pe stânga.
Poemul lui Kenyon aduce un argument uneori uitat, anume că, în ziua de azi, cămașa, împărțită în categoriile casual, business si ceremonie, există doar în cadrul formalității sale funcționale. Până în secolul al douăzecilea, totuși, era articolul vestimentar purtat cel mai aproape de partea superioară a corpului și avea, prin urmare, o asociere tactilă și simbolică cu pielea, așa cum ne relevă într-o manieră senzuală și poetul.
Cămășile reprezintă mai mult decât un înveliș corporal sau chiar un simbol. Nu vorbim doar de material, broderii și butoni, etichete scumpe sau designeri la modă. Vorbim despre istorie și artă, măiestrie și tradiție. Reputațiile vestimentare au fost făcute de o cămașă cu un anumit guler pentru papion sau cravată. Trebuie doar să ne gandim la influentul George Beau Brummel sau la cei dintre cei mai bine îmbrăcați dintre regii britanici, George al IV-lea și neîncoronatul Eduard al VIII-lea.
Evident, din punct de vedere istoric, sacoul este cel care a definit cămașa ca fiind ceea ce este astăzi. Sacoul drept înveliș exterior fie jitelcă, redingotă, sacou de costum, sacou sport sau o formă mai puțin formală de tinută de exterior precum cardiganul au determinat cămașa să pună accentul pe guler și manșete, părțile vizibile ale articolului vestimentar.
Gulerele elegante și manșetele au căpătat amploare devreme în timpul Renașterii, în Italia și la curțile engleze în cel de-al șaisprezecelea secol. În Galeria Națională de Portrete din Londra există un portret deosebit de realistic al curteanului Sir Henry Lee (pictat în 1568 de Antonio Mor) într-o ţinută de o neglijenţă atent studiată, purtând o vestă neagră peste o cămașă brodată de pânză albă cu guler înalt și manșete asortate. Este genul de lucru pe care astăzi Lacroix sau Lagerfeld numai bine le-ar plagia pentru colecțiile lor feminine, dar gulerele și manșetele sofististicate au rămas la modă pentru bărbați în următoarele două secole, de fapt până în perioada Regenței, când a început să evolueze un stil mai simplu odată cu paltonul tradițional cu mâneci.
De atunci, vestimentația masculină a dezvoltat un misterios cod de subtilități referitor la forma butonilor şi a reverului, croiala gulerului și dimensiunea manșetelor de la cămașă. Dacă nu auziți aceste voci subtile, ele pur și simplu nu vorbesc pentru dumneavoastră. Judecata estetică, așa cum observa cu pertinență Susan Sontag, este întradevăr o analiză culturală. În lumea modernă s-au acumulat averi consistente din aceste soiuri de lucruri, așa cum vor fi primi să va confirme Signor Armani și Ralph Lauren.
Începând cu cea de-a doua jumătate a secolului nouăsprezece, cămășile simple, neornate au început să fie norma. Gulerele simple, detașabile (la camasile de ceremonie), deveniseră la modă deja și au rămas până când Ducele de Windsor și frații săi au început un curent al gulerelor atașate, răsfrânte (cu aripile în jos) pe vremea când erau tineri dandy urbani, în anii douăzeci. Ei au preluat o abordare simplă, curată și comfortabilă a dimensiunilor democratice, cu accent pe aceleași proporții standard.
Gulerul de cămașă a fost dintotdeauna un punct de discernământ în ținuta masculină pentru că reprezintă punctul focal al feței, având rolul unui triunghi inversat care totodată indică și încadrează fața de deasupra sa. Atât George Brummel, cu disciplina sa vestimentară, cât și George al IV-lea au înțeles acest lucru. A existat și un al treilea George care știa importanța gulerului de cămașă și care probabil a avut mai multă influență asupra sa decât oricine altcineva: Lordul Byron.
Nu e deloc o afirmație modestă să spunem că Byron a inventat gulerul de cămașă modern sau cel puțin a ajutat să popularizeze purtarea acestuia deschis, cu vârfurile așezate peste claviculă, în loc să stea ţepene, în jurul gâtului. Lui îi plăcea să-și lase gâtul liber, cât mai puţin sufocat de material textil, și prefera gulerele largi, care atârnau liber, şi care au ajuns să fie asociate în mod curent cu poeții romantici al acelor vremuri (vezi imaginea de mai jos). Era considerat cel mai chipeș bărbat din generația lui şi, totodată, unul dintre cei mai decadenți și există numeroase portrele ale lui în pelerine negre, mantii și sacouri, dar întotdeauna cu un guler înalt, catifelat, de un alb imaculat ce îi încadra pielea palidă și cârlionții castanii. Aruncaţi o privire asupra imaginilor de mai jos, dar în special asupra superbului portret realizat în 1814 de către Thomas Phillips şi veţi putea vedea cea mai influentă imagine a perioadei romantice.